ahlin meny
Tjenester & Prosess

tekst skaper endring

Et bilde sier mer enn tusen ord, men noen få ord kan sannelig fortelle mer en tusen bilder, også.

«Jost do it». «It’s in the game». «Bank fra A til Å». Ved hjelp av en kort frase kan man formidle en hel merkevare, med alt det innebærer av assosiasjoner og følelser. Og skal du fortelle en lengre historie er det ingen vei utenom; gode tekstuelle virkemidler må til.

Tekst antar mange former. Som manus er tekst selve ryggraden i en animasjons- eller reklamefilm. På en nettside er den uunnværlig og bærende for informasjonsbehovet, og skal i tillegg evne å konvertere, selge og engasjere. I en brosjyre eller et magasin tar den leseren gjennom ulike tema i et medium hvor man har tid og rom for dypdykk.

Men en tekst kan også være høyst muntlig, f.eks. i form av posttekster til sosiale medier ispedd en dæsj emojier. Og noen ganger kan noe så enkelt som en snerten «call to action» utgjøre forskjellen på om man får konvertert kundene eller ei.

Vår oppgave er å forstå kommunikasjonsbehovet og utforme tekst som på best måte gjør jobben, enten det er tekst for digitale eller analoge flater. Og når teksten er støttet opp av art direction og design, får man fanget oppmerksomheten og skapt kommunikasjon som virker.