ahlin meny
Multicom Ahlin casebilde

I samarbeid med noen av Norges dyktigste CRO-spesialister (conversion rate optimization) fikk vi gleden av å tjenestedesigne nettsidene til Multicom inn i det 21. århundre.

Kunde: Multicom

Oppgave: Å modernisere Multicom sitt visuelle uttrykk og øke konvertering i nettbutikken basert på data og analyse

Kategorier: Webdesign, tjenestedesign og konverterings-optimalisering.

Som en av landets første og største nettbutikker med en omsetning på over 180 millioner (2018), men med en nettløsning som bar preg av å være skapt for tidlig 2000-tall, var Multicom en sovende kjempe i den moderne nettbutikkjungelen. Dette måtte gjøres noe med.

Gjennom et tett samarbeid med konverteringsoptimaliserings- og analysebyrået Right Brain endret vi derfor hele strukturen og designet på Multicoms nettløsning, basert på grundig analyse av sluttbrukerens adferd. Hele nettsiden, og opplevelsen av den, ble designet for å øke sjansen for at kunden skulle finne produktene de var på jakt etter, og ikke minst, gjøre veien til kjøp enklest mulig.

Som team leverte vi wireframes, diskuterte oss frem til løsninger i tett samarbeid med oppdragsgiver og presenterte et moderne og stilrent design.

Multicom Ahlin webside case

Pene tall!

Resultatene taler for seg: Transaksjoner fra besøkende med mobile enheter økte med hele 66% sammenlignet med året før. Dessuten gikk gjennomsnittlig tid brukt per bruker opp med 13%, noe som betyr at det nye designet evner å holde på de besøkende lenger.

Totalt sett opplevde Multicom en økning i transaksjoner på 24% og en økning i salg på 14%. Og i disse vakre tallene ser man verdien av god design og en gjennomtenkt kundereise.

Multicom Ahlin wirefram design
Multicom ahlin desktop webside
Multicom Ahlin mobil design