ahlin meny

Ekte Champions league stemning!

«Hvor kult er det vel ikke å kunne dra på Champions League-kamp – midt i Lillestrøm? Her må folk få gåsehud-følelsen som Champions League-hymnen gir!»

«Hvor kult er det vel ikke å kunne dra på Champions League-kamp – midt i Lillestrøm? Her må folk få gåsehud-følelsen som Champions League-hymnen gir!»

Det var innsikten vi la til grunn når Lillestrøm kommune kom til oss og lurte på hvordan vi kunne skape blest om årets største kamp på Åråsen i Women’s Champions League.

Vi ville nå bredt, så denne gangen tok vi stortromma i bruk. Skjermer på Oslo S og storskjermen på Oslo City, samt adshells langs togsporet til Lillestrøm, lot det ikke være noen tvil: Herfra var det kun 10. min. til å oppleve Champions League-eventyret. Og ved ankomst Lillestrøm kampdagen, var byen klar for tiki-taka-fotball.

Oppgave: Trekke flest mulig publikum til LSK-Barcelona på Åråsen Stadion

Type arbeid: Grafisk design, animasjon, utendørs reklame

Type kunde: Lillestrøm Kommune

Samarbeidspartnere: OBOS, Øie og Meierikvartalet

Resultatet?

Selv om LSK Kvinner hadde 0-3 i sekken fra første kamp og et tilnærmet håpløst utgangspunkt så bidro kampanjen til å sette ny norsk rekord i Champions League-sammenheng for kvinner med hele 5.665 tilskuere som tok turen til Åråsen stadion. Det var en begivenhet som fikk omtale i VG, Dagbladet, TV2 samt en rekke andre medier.

Dessverre holdt det ikke helt inn for LSK denne gangen, men en publikumsfest for kvinnefotballen, det fikk de!

LSK-Barcelona: Oslo S plakat - Ahlin Kommunikasjon: Reklame, design og markedsføring i Lillestrøm
LSK-Barcelona: Oslo S storskjerm - Ahlin Kommunikasjon: Reklame, design og markedsføring i Lillestrøm
LSK-Barcelona: Oslo City storskjerm - Ahlin Kommunikasjon: Reklame, design og markedsføring i Lillestrøm
LSK-Barcelona på sosiale medier med Guro Reiten - Ahlin Kommunikasjon: Reklame, design og markedsføring i Lillestrøm