Inventum er norges eneste frittstående forhandlerkjede med alt til kontoret.
For Inventumkjeden fungerer Ahlin som en ekstern markedsavdeling. Sammen med markedssjefen planlegger, budsjetterer og gjennomfører vi alle markedsaktiviteter gjennom året.
I 2017/2018 har vi videreutviklet kjedens profil og etablert felles nettbutikk for kjedens 24 medlemmer for å øke konkurransedyktigheten i et stadig voksende marked.
Oppgave: Ekstern markedsavdeling
Type arbeid: Konseptutvikling, visuell identitet, webdesign, sosiale medier, redaksjonelle publikasjoner, markedsplan
Type kunde: Nasjonal medlemseid kontormøbelleverandør
Med mange medlemmer er det viktig for Inventumkjeden at det visuelle uttrykket er enhetlig, uavhengig av hvilket kontor kommunikasjonen kommer fra. Vi har derfor utviklet en merkevarehåndbok med tydelige retningslinjer for bruk, men som samtidig gir rom for lokale tilpasninger. Slik kan medlemmene fremme både kjedeidentitet og lokal identitet.
Å være ute hos kunder på befaring, planlegge nye spennende løsninger eller levere tilbud er viktige aspekter ved salgsaktivitetene til Inventum. Inventumkatalogen og temabrosjyrer er en stor del av dette da disse publikasjonene brukes aktivt ute hos kunder til å finne de gode løsningene. Katalogen blir også distribuert pr. post en gang i året.
Nyhetsbrev har lenge vært en viktig kanal for Inventumkjeden for dialog med eksisterende kunder. Vi har jobbet med innhenting av adresser, planlegging, oppsett, distribusjon og evaluering av utsendelsene.
Med kontinuerlig evaluering av utførte kampanjer jobber vi målrettet med å optimalisere innhold og form for å øke åpningsrate, CTR og leads til selgerne.
Med en dynamisk publiseringsplan, evalueringsrapporter og månedlige redaksjonsmøter jobber vi systematisk for å lage godt og engasjerende innhold til kjedens sosiale kanaler. Inventum har i dag mange medlemmer som alle har egne lokale sider. Til disse bidrar vi med både innhold fra kjeden og spesialtilpasset innhold lokalt.
Vi er opptatt av å balansere det profesjonelle innholdet vi får fra leverandørene med egenprodusert innhold som gir personlighet til merkevaren.