ahlin meny

Magisk varme til hjemmet

Flexwatt produserer noe så enkelt som varmefolie for installasjon i vanlige hjem. I seg selv ikke så spennende – men det er fordelene det gir! Og det ble med hele veien til konsept og design i samarbeid med de flinke folka i Beam.

Forsiden på Flexwatt sin nettside

Flexwatt produserer en av de mest solgte varmefoliene her til lands. Teknologien er like enkel som den er effektiv, og består av tynn folie med elektriske varmetråder som kan legges under gulvet for å varme opp rommet effektivt. Konkurransen er hard, så hvordan skille seg ut? Jo, ved å vinne på Google. Det, samt et godt kommunikasjonskonsept i bunn.

Konseptet vi utviklet fikk navnet «Magisk gulvvarme» – for det er nettopp det Flexwatt gir. Magi i form av lune gulv folk ønsker å trå barbeint på. Magi i form av lun og deilig oppvarming. Magi som skapes når man kjenner seg og trygg hjemme.

Oppgave: Skape økt trafikk og generere leads.

Type arbeid: Konseptutvikling, søkemotoroptimalisering, webdesign, redaksjonelt

Type kunde: Flexwatt – varmefolie leverandør

Hvordan en artikkel vil se ut i mobilversjon
Omslaget på brosjyre for Flexwatt
Logoen til Flexwatt
Hvordan forsiden til Flexwatt sin hjemmeside ser ut på mobil
Hvordan artikler vises på websiden
Hvordan artikler ser ut på websiden til Flexwatt i mobilversjon
Stemningsbilde av en barnefamilie som leger på gulvet
Forsiden på websiden til Flexwatt

Konseptet og ble bærende for siden og artiklene som publiseres der. Beam stod for Google-håndteringen og strategiske brukerdesignvalg, som å øke konvertering ved hjelp av skjema.

Eksempel på hvordan tall er utformet i en analyse

Et smidig og smart løp med adwords-annonsering kjøpte oss synlighet basert på innsikt i søkeord målgruppen bruker, for så å legge trykk på de strategisk beste kjøpene. Siden er rigget med «best practice» innen SEO, og har fokus på å bli preferert i page rank-en til Google.

I uka etter lansering økte trafikken med hele 280% – noe vi tar som et godt tegn på en jobb vel gjort!