ahlin meny

Magisk varme til hjemmet

Flexwatt produserer noe så enkelt som varmefolie for installasjon i vanlige hjem. I seg selv ikke så spennende – men det er fordelene det gir! Den tanken ble med hele veien til konsept og design i samarbeid med de flinke folka i Beam.

Forsiden på Flexwatt sin nettside - Ahlin Kommunikasjon: Reklame, design og markedsføring i Lillestrøm

Flexwatt produserer en av de mest solgte varmefoliene her til lands. Teknologien er like enkel som den er effektiv, og består av tynn folie med elektriske varmetråder som kan legges under gulvet for å varme opp rommet effektivt. Konkurransen er hard, så hvordan skille seg ut? Jo, ved å vinne på Google. Det, samt et godt kommunikasjonskonsept i bunn.

Konseptet vi utviklet fikk navnet «Magisk gulvvarme» – for det er nettopp det Flexwatt gir. Magi i form av lune gulv folk ønsker å trå barbeint på. Magi i form av lun og deilig oppvarming. Magi som skapes når man kjenner seg trygg hjemme.

Oppgave: Skape økt trafikk og generere leads.

Type arbeid: Konseptutvikling, søkemotoroptimalisering, webdesign, redaksjonelt

Type kunde: Flexwatt – leverandør av varmefolie

Flexwatt: Hvordan en artikkel vil se ut i mobilversjon - Ahlin Kommunikasjon: Reklame, design og markedsføring i Lillestrøm
Omslaget på brosjyre for Flexwatt - Ahlin Kommunikasjon: Reklame, design og markedsføring i Lillestrøm
Logoen til Flexwatt - Ahlin Kommunikasjon: Reklame, design og markedsføring i Lillestrøm
Hvordan forsiden til Flexwatt sin nettside ser ut på mobil - Ahlin Kommunikasjon: Reklame, design og markedsføring i Lillestrøm
Hvordan artikler vises på nettsiden til Flexwatt - Ahlin Kommunikasjon: Reklame, design og markedsføring i Lillestrøm
Hvordan artikler ser ut på nettsiden til Flexwatt i mobilversjon - Ahlin Kommunikasjon: Reklame, design og markedsføring i Lillestrøm
Flexwatt: Bildestil - Ahlin Kommunikasjon: Reklame, design og markedsføring i Lillestrøm
Forsiden på nettsiden til Flexwatt - Ahlin Kommunikasjon: Reklame, design og markedsføring i Lillestrøm

Konseptet og ble bærende for siden og artiklene som publiseres der. Beam stod for Google-håndteringen og strategiske brukerdesignvalg, som å øke konvertering ved hjelp av skjema.

Flexwatt: Eksempel på hvordan tall er utformet i en analyse - Ahlin Kommunikasjon: Reklame, design og markedsføring i Lillestrøm

Et smidig og smart løp med Google Ads-annonsering kjøpte oss synlighet basert på innsikt i søkeord målgruppen bruker, for så å legge trykk på de strategisk beste kjøpene. Siden er rigget med «best practice» innen SEO, og har fokus på å bli preferert i page ranken til Google.

I uka etter lansering økte trafikken med hele 280% – noe vi tar som et godt tegn på vel utført arbeid!