Maksimal synlighet på Google
I Google-universet er det tre ting som gjelder: Synlighet, synlighet og synlighet. Det ble utslagsgivende for arbeidet med konsept, visuell identitet og nettside for Google-ekspertene i Beam.
Practice what you preach. Hvis sluttproduktet ditt er synlighet og strategi for tilstedeværelse på nett, bør der være samsvar mellom liv og lære. Det ble førende for identiteten vi skapte for Beam. Eller for å begynne i riktig ende først: I samarbeid med kunden utviklet vi konseptet «Vi gjør deg synlig».
Det skal gjennomsyre alt av Beams kommunikasjon. Beam leverer selv strategi, PPC, SEO og nettsider for ulike bedrifter med behov for finjustert synlighet på Google. Da er det viktig at budskapet, produktene og tjenestene kommer tydelig frem – og blir sett.
Oppgave: Gjengen i Beam selger synlighet og strategi i Google-universet. Denne spisskompetansen skulle skinne igjennom på alle flater, i all kommunikasjon.
Type arbeid: Konseptutvikling, merkevare og identitet, webdesign
Type kunde: Digital markedsføring, synlighet på Google
Se og bli sett! Den visuelle identiteten låner inspirasjon fra nettopp Google. Klare, tydelige farger på hvit bakgrunn gir kontrastfylte virkemidler som sikrer maksimal lesbarhet. Illustrasjonsstilen holdes på samme måte ren, informativ og skal understøtte tekst med infographics for å levere informasjon effektivt.
Rene ord for penga, med andre ord.
Det hjelper om du vil bli sett og hørt.