Vinnere av omdømmeprisen 4. kvartal er Den lille brusfabrikken Roma!

17. februar 2021

Skrevet av: Ahlin

Kategori: Omdømmeprisen

Omdømmeprisen for 4. kvartal tildeles Den lille brusfabrikken Roma. De mottar prisen for sin iherdige innsats i å ta vare på norsk mineralvannstradisjon, og for å ha etablert sterke norske merkevarer med produksjon i Lillestrøm.

Juryens begrunnelse

Det er godt å se at det går an å kjempe mot «de store!» For Roma Mineralvannsfabrikk har greid kunststykket å få distribusjon over store deler av landet for sine ulike brus- og saftyper – og det med brøkdelen av markedsbudsjettet til utenlandske giganter. Grunnen? Godt design, godt ivaretatte merkevarer, god kvalitet og gode smaker, alt markedsført av folket selv via jungeltelegrafen.

I 2020 feiret de 100 år. Jubileet ble av naturlige årsaker noe dempet. Men 100 år har gitt Asina (Norges beste gule brus?) og Flux Soda klassikerstatus – og snart er det opplest og vedtatt at Romas røde og brune julebrus er landets beste (de vinner tester i fleng). Med andre ord, vi snakker om et merkevareeventyr som skaper positiv oppmerksomhet og arbeidsplasser for Lillestrøm.

Les også