TENK NYTT!

Vi forteller historier det er verdt å lytte til og gjør ting
det er verdt å snakke om.

STRATEGI

For å vite hva man skal kommunisere, må man skjønne hva som motiverer folk.

KREATIVITET

Vi utformer idéer og konsepter som får folk til å lytte, og skaper aktiviteter som engasjerer.

EFFEKT

Datadrevet, i «real time» og alltid et resultat av god strategi og relevant kommunikasjon.

Strategi

Med sosiologibasert innsikt og gode prosess-verktøy finner vi frem til hva som er kjernen i kundens motivasjon. Med denne innsikten legger vi en plan for å påvirke kunden til å preferere ditt produkt.

Denne strategien er rettesnor for bedriftens kommunikasjon. Over tid bygger kommunikasjonen ønsket renommé – det som skal motivere målgruppen til å kjøpe bedriftens produkter.

Det våre verktøy har til felles er at de er fleksible. Du kan bruke hele eller deler av prosessene for å finne frem til din strategi – vi skalerer etter dine behov. Kanskje har du en fersk strategi du vil bygge videre på? Uansett er dette vårt utgangspunkt, startstreken for å tenke digitalt, kreativt og effektivt.

Vi benytter verktøy som:

  • Workshop
  • Brand navigator process
  • Sosiorasteret
  • BSS

Kreativitet

Digitale verktøy kan gi oss mye, men er det noe maskinene ennå ikke kan bedre enn oss, er det å fortelle gode historier eller klekke ut gode, kreative idéer. Og noe av det morsomste vi vet er å formidle små og store, digitale eller analoge fortellinger som evner å bevege.

Gode kreative løsninger skal kjennes i magen. Og de blir best om de får rammer å forholde seg til, som god innsikt eller en tydelig strategi. Hos oss kjennetegnes idéene av at de oftest er digitale, at de engasjerer og at de treffer målgruppen i de kanalene de benytter. Og når vi snakker om kreativitet, mener vi kreativitet i bred forstand – en god idé kan like gjerne være en genial linje html-kode! Kreativitet kan med andre ord være så mangt.

Dette er bare noe av det vi leverer:

  • Idé- og konseptutvikling
  • Design og storyboarding
  • Tekst og innhold til sosiale medier
  • Nettsider, bannere, nyhetsbrev og digitale kampanjer

Effekt

ROI, KPI, «Slag på kassa» – kjært barn har mange navn, men det blir ikke til av seg selv. Likevel er det mye man kan gjøre mye for å øke sannsynligheten for at man får effekt på kommunikasjonsinvesteringen.

Søkemotoroptimalisering, kampanjeplanlegging, optimalisering av kundeopplevelser, AdWords, A/B-testing og segmentering er noen eksempler. Når vi måler og optimaliserer for størst mulig effekt, bruker vi kjente verktøy. Vi ser på viktige KPI-er – nøkkeltall – og tilpasser innholdet til å treffe enda bedre. Vi ser alle kommunikasjonsoppgavene helhetlig, det vil si at vi tenker effekt allerede på idéplanet. Jo, også sper vi på med en god porsjon kløkt!

Noe av det vi vektlegger er:

  • Synlighet på nett og søkemotoroptimalisering
  • Konverteringsrater, åpningsrater og klikkrater
  • Innholdsstrategier og innhold tilpasset målgrupper

KOM I GANG!

(47) 932 60 311 / hei@ahlin.no

PRØV OSS NÅ

Prøv oss nå!

(+47) 932 60 311 | hei@ahlin.no