ahlin meny
Sportshjørnet Ahlin Snapchat header

Hvordan øke kjennskapen til Sportshjørnet blant vårt kjernepublikum, sportsnerdene? Det var spørsmålet vi stilte oss før vi begynte å utforske mulighetene for geofiltre i Snapchat…

Kunde: Sportshjørnet

Oppgave: Digital kampanje for å øke kjennskap for Sportshjørnet

Kategorier: Sosiale medier, Snapchat, digital markedsføring

Hvor finner vi flest potensielle Sportshjørnet-lesere samlet på en gang? På fotballkamp, vel!

Med denne enkle innsikten til grunn, landet vi på en aldri så liten geriljataktikk.
16. mai er en merkedag for alle fotballinteresserte, nemlig «fotballens nasjonaldag».
Disse kampene er uvanlig godt besøkte, gjerne med dobbelt så mye publikum som ellers. Her kunne vi få valuta for annonsekronene!

Løsningen ble å ta i bruk snapchatfilter, for er man på kamp, vil man gjerne dele opplevelsen og stemningen med venner og kjente. Dermed satte vi opp geofiltre for utvalgte kamper på noen av de største fotballstadionene i Norge.

For å gjøre en lang historie kort: Her fant vi  kjernemålgruppen til Sportshjørnet. Og de delte villig vekk! I snitt 10 % av alle på kamp beseglet sine fotballminner med Sportshjørnet-filter og enkle, positive kampbudskap.
Når dette så ble sett av deres mange venner, ble visningstallene riktig pene.

Resultatet? For en relativt beskjeden sum nådde vi et enormt publikum.
Hele 183 000 personer så Sportshjørnet sine filtre denne dagen. Det er kjennskap det!