ahlin meny
Onebet SoMe header

Som en del av OneBets lansering i 2017, sto vi bak konsept, idé, produksjon og drift av alt innhold i OneBets sosiale kanaler.

Kunde: OneBet

Oppgave: Sosiale medier, konsept, idé, produksjon og drifting.

OneBet er offisiell sportsbettingpartner for FIA World Rally Championship (WRC) og er de første i verden til å tilby storskala betting på motorsport.

Med sitt brede spekter av produkter gir de kundene sine det lille ekstra rushet i hverdagen!

Rally Tyskland 2018 – behind the scenes!

Vi tok med oss Henning Solberg og Mads Østberg til Rally Tyskland for en weekend. Her vi fulgte gutta rundt i løypa og produserte engasjerende innhold fra innsiden, hele tiden med et skråblikk på hvordan WRC-sirkuset arter seg.

Med andre ord, en ekte «behind the scenes»-opplevelse!

Henning Solberg og Mads Østberg behind the scenes i Rally Deutschland 2017
Ahlin Onebet Rally Tyskland SoMe reach 2017

Godt innhold gir rekkevidde!

Kan man oppnå massiv rekkevidde uten å bruke en eneste krone på promotering? Ja, så lenge innholdet er attraktivt.

Gjennom 21 Facebook-poster ble et rikholdig innhold som trigget fans skapt. Mads og Henning møter få lukkede dører i WRC-sirkuset, så her kunne fans orientere seg om hendelser og få innsidekunnskap underveis i løpet. Med en «gerilja-aktig» produksjon kom vi oss bak gjerdene og ut i løypene. Innholdet spredde seg som ild i tørt gress og store motorsport-sider som WRC delte villig innholdet videre.

Outtakes

Knoll og tott? Henning og Mads «go way back» og kjenner hverandre godt. Å følge dem en hel helg resulterte nødvendigvis i en hel del materiale som ble redigert bort – og en hel del humor.

Outtakes-filmen ga innhold motorsportfans vanigvis ikke får fra polerte og gjennomproffe sendinger, og resulterte alene i rekkevidde på over 800.000, 63.000 engagements og over 500 delinger.

Livesending fra service

Ahlin onebet sosiale medier stats

Med OneBet var vi de første i verden til å streame video direkte på Facebook fra serviceteltet under et rally. Vi kjørte livesendinger fra alle rally vi var tilstede på, og fikk en massiv, positiv respons fra rallyfans. Livesendingene varte i alt ifra 30 min. til 2 timer. Bildet og statistikken er fra Rally Sardinia. 

Ahlin Onebet Service park Sardinia 2017

Flyvende rallybiler!

Rallybiler som flyr, finnes det noe bedre? Det er hvertfall noe fans elsker å se og få tilgang til. Gjennom flere tiltak tok vi tak i rallyhopp som egen kategori og kjørte på med distansemarkører på alle hopp, spesialbets på hopplengder og innhold på sosiale medier rundt hoppkonseptet. Hoppene ble tydelig brandet med OneBet-identitet, både på «Collin’s Crest» under Rally Sweden, «FAFE» under Rally Portugal og «Micky’s Jump».

Aktivitetene rundt hoppene bidro til at TV-produksjonen kastet seg på. Før var hoppene kun vist i «forbifarten», nå er det en stor hendelse og fokuspunkt under løpene. Og slik tok altså OneBet eierskap til hoppkategorien i WRC!

Ahlin Onebet Rally Sweden jump spectators
Rally Sardinia Micky's jump Sebastian Ogier
Rally Portugal 2017 Mads Østberg Fafe
Rally Portugal 2017 Quentin Gilbert Fafe
Ahlin Onebet Sosiale medier screenshots

Konkurranser

Ulike konkurranser er grep OneBet har gode erfaringer med, og som har vært flittig brukt i markedsmiksen.

Som her, da en heldig vinner ble flydd ned til Rally Portugal. Han og sin kjære fikk hotell, lommepenger og var blant de første i verden til å sitte på som passasjerer i den nye generasjonen WRC-biler.

Vinneren ble trukket ut blant alle som registrerte seg i lanseringsperioden – konkurranser kan med andre ord hjelpe å drive trafikk og attrahere nye kunder.