ahlin meny
Arbeid

Inventum er norges eneste frittstående forhandlerkjede med Alt til kontoret!

Kunde: Inventumkjeden

Oppgave: Ekstern markedsavdeling

For Inventumkjeden fungerer Ahlin som en ekstern markedsavdeling. Sammen med markedssjefen planlegger, budsjetterer og gjennomfører vi alle markedsaktiviteter gjennom året. I 2017/2018 har vi også videreutviklet kjedens profil og etablert felles nettbutikk for kjedens 24 medlemmer for å øke konkurransedyktigheten i et stadig voksende marked.

Inventum - Profil og markedsføring

Profilmanual

Med mange medlemmer er det viktig for Inventumkjeden at det visuelle uttrykket er enhetlig, uavhengig av hvilket kontor kommunikasjonen kommer fra. Vi har derfor utviklet en profilmanual med tydelige retningslinjer, men som samtidig gir rom for lokale tilpasninger slik at medlemmene kan fremme kjedeidentitet og samtidig sette sitt unike preg. 

Inventum - Profil og markedsføring
Inventum - Profil og markedsføring
Inventum - Profil og markedsføring
Inventum - Profil og markedsføring
Inventum - Profil og markedsføring
Inventum - Profil og markedsføring

Brosjyrer og katalog

Å være ute hos kunder på befaring, planlegge nye spennende løsninger eller levere tilbud er viktige aspekter ved salgsaktivitetene til Inventum. Inventumkatalogen og temabrosjyrer er en stor del av dette da disse publikasjonen brukes aktivt ute hos kunder til å finne de gode løsningene. Katalogen blir også distribuert pr. post en gang i året.

Inventum - Profil og markedsføring

Sosiale medier

Med en dynamisk publiseringsplan, evalueringsrapporter og månedlige redaksjonsmøter jobber vi systematisk for å lage godt og engasjerende innhold til kjedens sosiale kanaler. 

Inventum har i dag mange medlemmer som alle har egne lokale sider. Til disse bidrar vi med både innhold fra kjeden og spesialtilpasset innhold lokalt.

Inventum - Profil og markedsføring

Nyhetsbrev

Nyhetsbrev har lenge vært en viktig kanal for Inventumkjeden for dialog med eksisterende kunder. Vi har jobbet med innhenting av adresser, planlegging, oppsett, distribusjon og evaluering av utsendelsene.

Med kontinuerlig evaluering av utførte kampanjer jobber vi målrettet med å optimalisere innhold og form for å øke åpningsrate, CTR og leads til selgerne.